ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙV – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κωδικός μαθήματος
ΠΛΗΡΟΦ ΙV
Μονάδες ECTS
2
Εξάμηνο
Εξάμηνο Β
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Ν. ΣΟΥΜΑΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦ ΙV
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις στο Εργαστήριο

(Εργαστηριακό Μάθημα)

3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Ειδικού υποβάθρου - Ειδίκευσης γενικών γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Δεν υφίστανται
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

 

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από τους φοιτητές ώστε να μπορούν να κατανοούν σε βάθος όλες τις βασικές αρχές που λαμβάνονται υπόψη για την προετοιμασία και τον σχεδιασμό ηλεκτρονικών παρουσιάσεων. Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να δημιουργούν ηλεκτρονικές παρουσιάσεις που απαιτούν τη χρήση προχωρημένων δεξιοτήτων και να μορφοποιούν διαφάνειες χρησιμοποιώντας απαιτητικές τεχνικές διάταξης (ακόμα και τη χρήση εφέ των πολυμέσων). Επιπλέον, οι φοιτητές θα μπορούν να επεξεργάζονται διαγράμματα και γραφήματα, καθώς και να εμπλουτίζουν τη δουλειά τους χρησιμοποιώντας εργαλεία εικόνων και σχεδίασης για να τροποποιήσουν αντικείμενα και εικόνες. Τέλος, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την εφαρμογή PowerPoint και τις διαδικτυακές πλατφόρμες Prezi, Powtoon, και Toondo για την δημιουργία ηλεκτρονικών παρουσιάσεων.

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Άλλες

 

 

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών

Αυτόνομη εργασία των φοιτητών

Ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Εισαγωγή στο PowerPoint, Η οθόνη της εφαρμογής PowerPoint (Κορδέλα, καρτέλες και ομάδες εντολών, γραμμή κατάστασης, κουμπί ανοίγματος πλαισίου διαλόγου, εμφάνιση ετικετών κουμπιών), η βοήθεια του PowerPoint Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Δημιουργία νέας παρουσίασης, Υποδείγματα Διαφανειών και Πρότυπα, Σχεδιασμός Παρουσίασης, (Ακροατήριο, Περιβάλλον, Περιεχόμενο και Διάταξη), Προσθήκη και Αναπαραγωγή, Έλεγχος Ορθογραφίας και Γραμματικής Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Επεξεργασία Κειμένου (Προσθήκη κειμένου σε διαφάνεια, Επεξεργασία υπάρχοντος κειμένου, Επιλογή όλων των περιεχομένων πλαισίου κειμένου, Επιλογή όλων των περιεχομένων μιας διαφάνειας, Αλλαγή γραμματοσειράς –μεγέθους γραμματοσειράς, Εφαρμογή έντονης, πλάγιας γραφής και υπογράμμισης, Εφαρμογή σκιάς, αλλαγή χρώματος, το πλαίσιο διαλόγου «ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ», Κατάργηση μορφοποίησης, Αλλαγή διαστάσεων πλαισίου κειμένου και μετακίνηση αυτού, Επαναφορά στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις) Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Διαχείριση διαφανειών (Εναλλαγή μεταξύ των διαθέσιμων διατάξεων διαφανειών, Προσθήκη νέας διαφάνειας, Διαχείριση πλαισίου, Προσθήκη πλαισίου κειμένου, Στοίχιση κειμένου, Διαχείριση κειμένου στο πλαίσιο, Αλλαγή διάστιχου, Εναλλαγή πεζών και κεφαλαίων, Στοίχιση κειμένου, Αναίρεση ενεργειών -Ακύρωση της αναίρεσης –Ζουμ, Λίστα κουκκίδων, Προσθήκη διαφάνειας με λίστα κουκκίδων, Δημιουργία λίστας κουκκίδων, Κατάργηση κουκκίδων –Μορφοποίηση, κουκκίδων, Καθορισμός απόστασης πριν και μετά τις γραμμές λίστας), Μορφοποίηση παραγράφων Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Εικόνες και Γραφικά, Εισαγωγή γραφικού από συλλογή ClipArt, Εισαγωγή Εικόνας, Μορφοποίηση εικόνας (Εργαλεία μορφοποίησης εικόνας, Αλλαγή διάστασης εικόνας, Μετακίνηση, Περιστροφή, Προσθήκη χρώματος περιγράμματος και Γεμίσματος, Εφαρμογή στυλ, Εφαρμογή εφέ, Κατάργηση μορφοποίησης) Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Αναδιάταξη κειμένου και αντικειμένων, Αλλαγή προεπιλεγμένου θέματος, Προσθήκη εικόνων Clip Art, Εφέ κίνησης Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Προβολές του PowerPoint, Οργανόγραμμα, Εργασία με Πίνακα, Επισκόπηση ή προσθήκη σχολίων σε μια παρουσίαση, Εργασία με άλμπουμ φωτογραφιών Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Επανάληψη – Πρόοδος Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Προσθήκη Γραφημάτων, Σχεδίαση, Εργασία με περισσότερες παρουσιάσεις, Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Περαιτέρω μορφοποίηση παρουσίασης, Εκτύπωση, Προβολή παρουσίασης και Γραφικά, Αποθήκευση και Διαχείριση Αρχείων Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Εισαγωγή, εγγραφή, περιήγηση και εκμάθηση της πλατφόρμας Prezi, Δημιουργία παρουσίασης στο Prezi Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Εισαγωγή, εγγραφή περιήγηση και εκμάθηση της πλατφόρμας Powtoon, Δημιουργία παρουσίασης στο Powtoon Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Εισαγωγή, εγγραφή, περιήγηση και εκμάθηση της πλατφόρμας Toondo. Δημιουργία παρουσίασης στο Toondo Βλέπε (4) Συνιστώμενη-Βιβλιογραφία

http://eclass.uop.gr/

courses/LITD240/

Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση

Εργαστηριακές Ασκήσεις

Πρόοδος

Τελική Γραπτή Εξέταση

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Πρόσωπο με πρόσωπο, διάλεξη, ομαδοσυνεργατική μάθηση στο εργαστήριο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές (e-mail)

Διδακτικό υλικό μέσω της πλατφόρμας e-Class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις στο Εργαστήριο 39
Συγγραφή εργασιών 5
Αυτοτελής μελέτη και προετοιμασία τελικής εξέτασης 5
Ασύγχρονη επικοινωνία 1
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 50

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτείται τελικός βαθμός ίσος ή μεγαλύτερος του 5 και υποχρεωτική παρακολούθηση (κατά 80%) των εργαστηριακών μαθημάτων.

 

Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εξέταση στο εργαστήριο, μπροστά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή:

 

Εργαστηριακές Ασκήσεις (10%)

Πρόοδος (30%)

Τελική γραπτή Εξέταση (60%)

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία (πέρα από τις εκτενείς σημειώσεις του διδάσκοντος):

Γλουτίδης Χρ. (2004). ECDL 4 γρήγορα και απλά. Αθήνα: Κλειδάριθμος.

Συλλογικός Τόμος (2006). Cambridge International Diploma in IT Skills (Διεθνές Δίπλωμα Δεξιοτήτων στην Τεχνολογία των Πληροφοριών). Αθήνα: Γκιούρδας Β. Εκδοτική

Συλλογικός Τόμος (2006). Πιστοποίηση Πληροφορικής για Διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π. 7 σε 1. Αθήνα: Γκιούρδας Β. Εκδοτική.

Ξαρχάκος Κ. - Καρολίδης Δ. (2005), Μαθαίνω εύκολα Microsoft Office 2003. Αθήνα. Άβακα.

Habraken J. (2006). Οδηγός για Ελληνικό Microsoft PowerPoint 2003. Αθήνα: Γκιούρδας Β. Εκδοτική.

Norton P. (2005). Εισαγωγή στους Υπολογιστές. Αθήνα: Α. Τζιόλα.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Tο διαδικτυακό περιοδικό για τις Τ.Π.Ε. και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση

http://i-teacher.gr/

Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete/issue/archive

Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση http://www.etpe.gr